کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و رعدوبرق در شمال غرب کشور خبر داد و گفت: گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق ایران تداوم دارد.

تداوم گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه؛ کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با گذر موج تراز میانی از شمال‌غرب کشور برای مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی، پیش‌بینی شده است. در نوار شرقی کشور وزش باد تداوم دارد سایر مناطق کشور جوی آرام را پیش‌رو دارند.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در شمال غرب و به تدریج از ساعت‌های بعدازظهر در گیلان و مازندران، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید دارند. همچنین برای هرمزگان و فارس، رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
نقشینه توضیح داد: یکشنبه علاوه بر شمال غرب در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بارش و کاهش دمای موقتی رخ می‌دهد. دوشنبه در مازندران و ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.
به گفته وی، روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، وزش باد افزایش می‌یابد و نیمه غربی کشور افزایش دما دارد.
نقشینه گفت: تهران امروز و فردا بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتگیراد بالای صفر را دارد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.